REVIEW: Mass Effect: Andromeda

REVIEW: Mass Effect: Andromeda

Nakon velike pompe konačno je stigao novi Mass Effect. Ono što je glavno pitanje je da li je Mass Effect zabavan bez Sheparda?

Nakon pet godina pauze franšiza se vraća sa novom pričom, novim likovima i novom galaksijom. Od Sheparda smo se oprostili i okrenuli se kolonizatorima galaksije Andromeda. Radnja kreće nakon dešavanja u Mass Effect 2 kada privatna kompanija Andromeda Initiative organizuje kolonizatorske brodove koji će se uputiti ka Andromeda galaksiji.

Svaki od četiri kolonijalna broda je pun zamrznutih kolonista, ali i svog Pathfindera, operativca koji ima specijalne osobine. U ljudskom kolonijalnom brodu upoznajemo se sa Pathfinderom Alekom Rajderom koji je sa sobom poveo svog sina i ćerku. U zavisnosti za koji pol se odlučite vodićete jedno od dece.

Nakon putovanja od samo 600 godina stižete u Heleus klaster galaksije Andromeda. Nešto je (naravno) pošlo naopako, tako da je na vama da spašavate stvar. Tu uspoznajemo neprijateljski nastrojene vanzemaljce sa mačkastim imenom Kett, a tu su i antičke mašine Remnant. Na vama je da se izborite sa svim izazovima s kojima se može susreti jedan Pathfinder.

Početak igre neće biti previše uzbudljiv s obzirom da potrebno upoznati vas sa svim novim likovima, mehanikom igre, open world sistemom, protivnicima i novim načinima kako da ih pošaljete na onaj svet. Iz tog razloga prvih bar 10 sati igranja će vam biti razvučeno i pomalo dosadno, ali ako izdržite, nagrada će stići kasnije.

Ovde dolazimo i do najpopularnije greške koju su autori dozvolili sebi – problematične animacije. Zaista je neverovatno da animacije lica nakon 10 godina izgledaju praktično lošije nego u prvom Mass Effectu! To nisu jedine greške, ima tu još teških idiotizama koji su posledica požurivanja da se igra izbaci i teškog amaterizma. Ipak, ove gluposti ne utiču na gejmplej, pa je možda i najbolje da se opustite i ignorišete ove stvari.

Srećom, ostatak igre izgleda prelepo, Frostbite Engine briljira u svakom momentu, a naročito kad krenete u istraživanje planeta. Gospoda koja stoje iza No Man’s Sky uspavanke trebalo bi da sednu i pogledaju kako može da se napravi zanimljivo istraživanje planeta. Na svakoj planeti će vas čekati razne misije koje doprinose konačnom skoru planete. Svaka planeta ima i bossove, džinovske robote Arhitekte.

Što se tiče borbe, ona sada ima mnogo jače RPG uticaje što predstavlja povratak korenima u odnosu na arkadniji pristup u nastavcima. Novi stari pristup se isplatio pa je sada borba mnogo zabavnija. Više nema klasa već imate profile koje možete menjati u odnosu na situaciju. Biranjem skilova kreirate svoje profile tako da praktično u jednom liku imate više klasa (ko je rekao Trine?).

Boljem utisku u borbi doprinosi i novi sistem kretanja koji dozvoljava skok u vazduh sa raketnim cipelama, što u kombinaciji sa novim skillovima donosi novu dimenziju borbe. Rajder ovde odnosi ubedljivu pobedu u odnosu na Sheparda.

Crafting omogućava čačkanje svakog oružja pa tako pištolj može da bude jak kao top, a može da bude i brz kao automatsko oružje. Naravno tu su i brojni dodaci pa ćete se količina kombinacija da vas podseti na najbolje trenutke Fallout serijala. Dobra stvar je što niste zakucani za jedan pristup borbi već možete svoj stil da menjate kad god poželite.

Kao i kod svake Mass Effect igre i ovde je problem nedostatka raznolikosti neprijatelja. Zaista bi bilo osveženje da je povećan broj neprijatelja. Ako je za utehu bar možete da menjate pristup na koji ih rešavate života.

Što se tiče konverzacija, više nema moralističkog pristupa davanju odgovora, već vam igra dopušta da date odgovor koji smatrate da biste realno dali u toj situaciji. Na ovaj način dobijate dodatnu uživljavanje u lika bez brige “da ćete negde pogrešiti”.

Vaša posada se brzo okuplja ali se odnosi razvijaju postepeno. Svaki lik ima svoju loyalty misiju, koja uz ostale quest misije definiše vaš odnos sa članovima tima. Ovde igra briljira, ali je i ovde potrebno strpljenja da se dođe do zaista zabavnih delova.

Priča trpi usled povremeno loših dijaloga ali i nedostatka nečega što vas tera napred. Nemate pritisak da obavite nešto već stvari idu svojim tokom da bi tek u kasnijem stadijumu kampanje došli do situacije da vam je jasno ko je tu negativac i šta on ustvari hoće.

Andromeda predstavlja novi početak za franšizu i kao takva predstavlja korak u dobrom pravcu. Ostaje žal što igra nije ispeglanija, jer mnogo dobrih stvari biva ugušeno zaista neoprotivim propustima u animacijama uz priličan broj bagova. Nova galaksija ima vanzemaljce koji su više Star Trek nego Star Wars, tj. svi hodaju na dve noge, nose lepa ljudska odela i imaju iste reproduktivne organe (ako je tako gde su svi ti mešanci?). Bilo bi lepo da smo naleteli na neke neobične vanzemaljce kakve do sada nismo videli u Mass Effect univerzumu.

Na kraju možemo reći da je igra uglavnom opravdala očekivanja i da je svakako morate odigrati ako ste Mass Effect fan. Jedino će vam biti potrebno strpljenje i jaki živci ako vas nerviraju bagovi i greške u animacijama.

OCENA: 7.6 / 10

+ otvoren svet
+ nova mehanika borbe
+ odlična grafika

– bagovi
– pojedine animacije
– scenario je ponekad šupljikav

 

 

Related Articles