WoW: Battle for Azeroth – detaljan pregled i analiza

WoW: Battle for Azeroth – detaljan pregled i analiza

Svi smo ovo očekivali. Svi dugogodišnji WoW fanovi su sa nestrpljenjem iščekivali objavu nove ekspanzije, i proklinjali sve one dokone data-minere koji su kopali i kopali. Da će Blizzard da otvori ceremoniju sa Classic serverima, to, bogami, nismo očekivali.

Dakle, Classic serveri.  U sveopštem trendu povlađivanja maloj, ali glasnoj grupi fanova (kah, GameofThrones, kah) Blizzard je odlučio da uzme pare od ljudi koji su zaboravili koliko je vanila bila loša. Ili od onih koji to nikad nisu otkrili. O samom Classicu se ne zna ništa sem da Blizzard radi na njemu, stoga nas u narednih nekoliko meseci čeka više podataka. Deluje nelogično da to izbace zajedno sa ekspanzijom (još se ne zna datum izlaska toga), tako da ljubiteljima ovog kulta ostaje da budu još malo stpljivi.

Nadajmo se samo da nam ne bude kao po onoj staroj „Pazi šta želiš, možda ti se i ostvari“.

  1. Priča

Valjalo bi početi sa ovim, jer, ipak, zbog priče smo svi mi počeli da igramo ovo. Battle for Azeroth ekspanzija donosi jedno osveženje koje nismo videli još od Mists of Pandaria, a to je sveopšti rat između Alijanse i Horde.

U trejleru koji je prepun omaža nekim starim trejlerima, možemo videti momenat u kojem se Alijansa i Horda besomučno tuku oko ruina Lordaerona, i to je lajtmotiv cele ekspanzije, za sada. Na strani Istočnih Kraljevstva, skoro ceo kontinent je pao pod vlast Alijanse, koja je povratila Podgrad (Undercity) i sabila hordu na male enklave, prvenstveno u Silvermoon gradu, kao i u visoravnima Arathi Highlands. Horda sa druge strane nije ostala dužna, tako da možemo da vidimo Silvanino spaljivanje Word Tree. Baš zreo i odgovoran potez. Vodeći se logikom koja je prezentovana na istoku, na Kalimdoru je Alijansa sabijena na Draenai starting zonu i verovatno po neka enklava u bivšim Night Elf regijama.

Zašto je došlo do sveopšte pegle? Pa to još nije otkriveno, ali kao što znamo, Azeroth krvari, a mi se bijemo oko njegove krvi, koju reprezentuje novi element, Azerite. Mučeni Magni je probao da ubedi obe strane da se ne pobiju, ali nije uspeo, i tako je odlučio da nas počasti sa novim artifaktom, Hearth of Azeroth. Više o tome kasnije. Verovatno u tom procesu dobijanja HoA penzionišemo naše weapone.

Takođe, otkrivamo nove zone, Kul Tiras i Zandalari, stoga, pređimo na njih.

 

 

  1. Zone

 

Kul Tiras i Zandalari su novi kontinenti za levelovanje, koje će pratiti Legijin sistem levelovanja, tj biće skalirane sa nivoom koji ste trenutno. Svaki je podeljen na tri zone, sa glavnim gradom za obe frakcije, koji planiraju da pretvore u glavni centar. Samo da ne završi kao Ašran.

Šta reći o ovim zonama? Deluju lepo, mada sa vremena na vreme imate utisak kao da gledate Duskwood 2.0 ili STV 2.0. Takođe, Zandalari trolovi izgledaju kao surovi rip-off Lizardmena iz Warhammer Fantasy sveta, sa svojim dinosaursima , astečkim hramovima i ŽABOM za BOGA.

 

  1. Pljačka!

Sistem Island Plunder će biti implementiran u ekspanziji kao novi, zloslutno ličeći na  glorifikovani re-vamp MoP scenarija. Ideja je da se troje igrača okupe, i prateći mape koje vam crtaju goblini i gnolovi, istražujete ta ostrva. Svako od ostrva predstavlja sistem borbe i zagonetke, i svrha je da pokupite što više Azerita. Ono što je zanimljivost jeste da vas u tome prati i tim iz druge frakcije. Blizzard je ceo BlizzCon baš jako isticao da će „novi, unapredjeni AI“ (odmah prozvan Skynet) biti respektabilan oponent. Svako ostrvo će imati randomatično generisane mobove, priču i zagonetke, tako da, deklarativno, nudi solidno veliki „replay value“, odnosno razlog da igrate iznova i iznova. Takođe, nema određenih uslova koju rolu morate da vodite, stoga možete da idete i sa tri tenka ako vam srce tome žudi.

Težina je podeljena na četiri, a to su normal, heroic, mythic i PvP. Prve tri su protiv Skyneta, četvrta je protiv drugog tima igrača – ergo, jedna malo šira tri na tri arena, sa PvE elementima. Ljubiteljima PvP-a će ovo, verujem, biti veoma zanimljivo.

 

  1. Warfronts

Warfronts je sistem u kojem vi i još 19 drugih igrača pravite bazu, skupljate resurse, pravite zgrade, jedinice, i kada se razgradite, krenete i uništite neprijateljsku bazu. Ta baza ne sedi mirno, tako da AI (ovaj put, i makar za sada, ne Skynet) stalno šalje jedinice da vas ometaju. Vaša razgradnja se svodi na alokaciju resorsa koje ste sakupili na građevinu koju želite da napravite, i zauzimanje teritorija koje vam generišu dodatne resorse. AI je, prema Blizzardu, različit u svakoj partiji, te vam može slati masu futmena i konjanika, a može da šalje i puškaše, mortarce i žirokoptere. Ovde, koliko se moglo videti, nema ni P od PvP-a.

Prema ovome gajimo pomešana osećanja. Sa jedne strane, u WoW sam došao kao i većina drugih igrača, kao ogoroman fan Warcraft III. I dok sedimo i nadamo se Warcraftu IV, ovo dobro dođe kao mali fiks. Sa druge strane, sve toliko podseća  na Minecraft da nam ostaje samo da se nadamo da to neće biti tako.

 

  1. Allied Races

Sa velikim zadovoljstvom Blizzard nas je obavesio da ćemo moći da igramo sa, slovima i brojem, šest novih „savezničkih rasa“. Ostaje da vidimo da li je to eufemizam za sub-rase. Idemo redom:

 

  1. Highmountain Tauren – Taureni su odlučili da pljunu na sve nas alijansine igrače koji smo im pomagali da vrate onaj totem i da ujedine Jugoslaviju, i pridružili su se Hordi, saznaćemo zašto i kako.
  2. Nightborns – Nightborns su odlučili da pljunu na sve nas alijansine igrače koji smo im pomagali da vrate obraz i da se odbrane od Legije, i pridružili su se Hordi. Još Elfova u Hordi. Zul Jin će biti oduševljen.
  3. Zandalari Trolovi – Naj izgledajuća rasa u WoW-u sada izgleda još bolje. Horda će stupiti u savez sa njima na njihovom kontinentu, Zandalaru.

 

  1. Void Elves – Alijansina rasa, predstavlja elfove koji su prihvatili void, tj. Krenuli Alerijinim stopama. Ona ih i vodi.
  2. Dark Iron Dwarves – Čini se da je rasa patuljaka konačno na putu ujedinjenja i imamo mogućnost da igramo Dark Iron patuljke. Meme potencijal je beskonačan.
  3. Lightforged Draenai – Ako igrate ovu rasu, bez obzira koju klasu igrate, svi će misliti da ste paladin. Toliko sijaju da me ne bi čudilo da im racial bude da sijaju u mraku.

Sve rase će doći sa sopstvenim rasnim sposobnostima. Da biste otključali rasu, potrebno je da završite određene questove, nakon čega možete da napravite novog lika od tih rasa koji počinje kao 20 nivo.

Zanimljivost za ove „savezničke rase“ jeste što svaka poseduje specifičan set armora (transmog) koji se otkriva nakon što dobijete najviši nivo sa njima.

 

  1. Hearth of Azeroth

Novi „artifakt“, koji dalje simplifikuje podosta zanimljiv sistem sa artifakt oružijima. Umesto da skupljamo artifakt powers, i klikćemo ih u naše oružje po izboru, skupljaćemo Azerite koje Hearth of Azeroth automatski usisa. HoA je ogrlica, sa četiri (za sada) stadijuma za otključati, i svaki stadijum koji otključate vam otključava mirrored stadijume na BfA (najgora skraćenica za ekspanziju, inače) armor pieces. Ono što je dobro jeste što kada promenite item, ne morate da brinete, jer dok je HoA razvijen do X stadijuma, svaki novi item koji imate će biti otključan toliko.

Šta reći za kraj? Sem obligatory novih dungeona koje dobijamo, kao i raida (raidamo Trolove, OPET), novih mesta za naše altove, generalni utisak cele ove ekspanzije je da je, za sada, mršava. Blizard je nastavio da prati ritam rasa-klasa-rasa – WOD – rasa – klasa, što može biti zanimljivo, posebno jer su najavili da će ubacivati nove „savezničke rase“.  Mada, ono što je osvežavajuće jeste da se stiče utisak da Blizzard uči iz sopstvenih grešaka, i ono što su uradili dobro, gledaju da poboljšaju.

Vreme će reći svoje.

AUTOR: Marko Vidaković

Related Articles