Hearthstone: Stižu nerfovi, šta mislimo o njima?

Hearthstone: Stižu nerfovi, šta mislimo o njima?

Blizzard je sinoć i zvanično predstavio nerfove koji će doći sa novim patchom negde tokom februara, o kojima je još Ben Brode pričao početkom januara, ali tada nije specifično pominjao koje će to karte biti nerfovane.

Četiri karte će dobiti oslabljenja, i to su Bonemare, Corridor Creeper, Patches the Pirate i Raza the Chained. Dakle nerf dobijaju dve veoma dominantne neutralne karte iz poslednja dva seta, ali ono što je interesantno je i to što i dve karte iz Mean Streets of Gadgetzan, seta koji za dva meseca odlazi iz standarda, takođe dobijaju nerf, nešto što nismo navikli od Blizzarda. Ovo verovatno znači da Blizzard smatra da su ove karte toliko dominantne da će nastaviti da budu problem i u Wild formatu, pa otuda i nerfovi.

Hajde da vidimo kako će izgledati ti nerfovi i da prozborimo koju reč i naše utiske o njima.

 

Corridor Creeper

Krećemo odmah od prvog pa muškog. Ubedljivo najveći nerf u ovom talasu dobio je glavni negativac KNC seta, Corridor Creeper. Karta koja je, kako to uglavnom biva sa OP kartama, prošla ispod radara svima kada je predstavljena, a vrlo brzo je postala ubedljivo najdominantnija karta poslednjih meseci. Savršeno se uklapa u gotovo sve Tempo i Aggro špilove, i zapravo je bila glavni pokretač snage Tempo mete. Čak je i Tempo Priest počeo da igra ovu kartu, a tada znate koliko je sati.

Jednostavno, mnogi su smetnuli s uma koliko je lako da se ovoj karti drastično spusti cena i zatim da je odigrate za nula ili jednu manu, kao 5/5 tempo preokret na tabli, i to još i Beast minion, što je posebno bitno za Aggro/Midrange Huntera i Aggro Druida. Faktor toga ko će imati ovu kartu u ruci je često bio presudan za Aggro vs Aggro mečeve, jer obično pobedi onaj ko uspe prvi da odigra 0 mana 5/5. Dakle, pozdravljamo nerf.

Ali ipak, niko živ nije očekivao da će to biti ovako drastično, i očigledno da je Blizzard želeo da “sahrani” ovu kartu. Čak za 3 manji Attack čini ovu kartu mizernom pretnjom, koja jednostavno više nigde neće biti dobra karta i vrlo brzo će pasti u zaborav. Moramo da kažemo da se sa tim ne slažemo, ali Blizzard često voli da ovako zakopa karte, a ovog kripera je poslao nazad u koridor iz kog je došao. Neki realni nerf bi bio da bude 4/4, ali avaj, šta da se radi. Zbogom Corridor Creeperu, bio ne ponovio se.

 

Bonemare

Za razliku od Creepra, Bonemare je odmah viđen kao izuzetno jaka karta kada je prvi put predstavljen, jer je njegova sirova snaga mnogo lakše uočljiva. Bukvalno kao da u jednoj karti imamo Blessing of Kings, koji još i daje Taunt, i onda preko toga ekstra 3 mane 5/5 minion. Kako ne igrati tako moćnog miniona? Zbog Bonemera smo došli u situaciju da onaj ko do sedmog poteza ima kontrolu table, taj i pobeđuje, jer prosto morate da protivniku čistite tablu, inače će sleteti Bonemare i zagorčati vam život, svaki živi minion posle šestog poteza znači potencijal da vam Bonemare sleti ili za ogroman face damage ili za Value trade, ili prosto da sa Taunt zaštiti neke druge minione ili samog heroja.

Za divno čudo, Bonemare je dobio poprilično balansiran nerf i nešto što će kartu dovesti na razuman nivo, ali i dalje je činiti igrivom. Povećanje cene od samo jedne mane neće previše ubiti ovu kartu, to je bar naše mišljenje, jer i dalje donosi veliku vrednost, samo će taj “power turn” pomeriti za jedan potez i dati malo više šansi protivniku da pokuša da se povrati pre nego što Bonemare zatvori partiju. Mislimo da će midrange i tempo špilovi i dallje da igraju Bonemarea u dva primerka.

 

Patches the Pirate

 

Ah, Patches, verovatno jedna od najomraženijih Hearthstone karata u istoriji, rame uz rame sa Undertakerom. Ko bi rekao da jedan ovako mali i neupadljiv minion može da bude metadefinišuć evo već 14 meseci bez prestanka, do te mere da praktično nema klase koja nije krenula da igra “pirat” paket, samo zbog Patchesa.

Besplatni 1/1 charge minion na početku partije nosi beskonačnu vrednost i pri tome vam pročisti špil, pa praktično krećete sa 29 karata u špilu. Od suštinske je važnosti za ranu kontrolu table i neshvatljivo je kako je Blizzardu trebalo ovoliko dugo da je nerfuje, iako se zajednica žali veoma bučno praktično od kada je karta izašla. Nezamenljiva karta u svakom Tempo i Aggro špilu.

Koliko je ova karta jaka govori i činjenica da je i sam Blizzard odlagao njegov dolazak nekoliko ekspanzija, iako je dizajn karte veoma star. Razlog tome bio je Ship’s Cannon, karta iz GvG seta koja je i razlog zašto sada vidimo nerf, svega dva meseca od odlaska Patchesa u Wild. Cannon i Patches su veoma jak kombo u Wild formatu, pa Blizzard preventivno nerfuje stvari i u Wild formatu.

Nerf nije veliki na prvi pogled, ali je dovoljno jak da kartu učini neigrivom u meta špilovima, jer bar pola snage Patchesa leži u njegovom Chargeu. Zbogom buljavi Piratu, nećeš nam nedostajati.

 

Raza the Chained

 

Poslednji nerf koji stiže u ovom paketu, takođe pogađa Mean Streets of Gadgetzan kartu, i praktično ubija Highlander Priest kakav sada znamo. Raza više neće stavljati Hero Power na 0, već na 1, što će znatno otežati bilo kakve burst opcije sa Anduinom. Mislimo da je Raza žrtva Anduin DK karte i pomalo nam je žao ove inače veoma interesantne karte, ali sa druge strane jasno nam je da je njegovo samo postojanje veliko ograničenje za budući dizajn prostor bilo kakve Preist karte koja ima interkaciju sa Hero Powerom.

Sve što nešto stavlja na cenu od 0 mane može u jednom trenutku postati veoma neizbalansirano, tako da razumemo ovu promenu. Raza je ovime značajno nerfovan i čak nam se čini da je možda i mogao da izgubi uslov da špil mora da ne sadrži duplikate, ali smo svesni da Blizzard to nije želeo da radi, jer bi ubio “duh” karte.

 

 

administrator

Related Articles