Witchwood analiza #2 – parni i neparni špilovi!

Witchwood analiza #2 – parni i neparni špilovi!

Sinoć nam je jedan od glavnih Hearthstone dizajnera, Din Ajala, otkrio još četiri nove Hearthstone karte iz predstojeće ekspanzije The Witchwood, tako da ćemo se u današnjem tekstu analize pozabaviti njima.

U pitanju su karte koje imaju novu tematiku, koju smo već videli, a to su špilovi sa kartama koje imaju ili samo parnu cenu (0,2,4,6,8 i 10) ili samo neparnu cenu (1,3,5,7 i 9). Osim toga, zanimljivo je zapaziti da sva četiri miniona imaju u Beast tip miniona.

Na prvi pogled deluje kao jako zabavna mehanika, pogotovo za ljude koji kod Hearthstonea pre svega vole da prave i testiraju špilove, jer je ovakav tip karata kao stvoren za kreativne ljude koji vole da provode sate u teoretisanju i smišljanju novih špilova, tražeći dobitne i zabavne kombinacije.

Ono što nam se, na prvu loptu, ne sviđa previše, je to što će Blizzard izgleda forsirati to koje će klase igrati parne, a koje neparne špilove, jer kod ovih novih četiri karata koje smo videli, neke podržavaju parne, a neke neparne špilove, tako da nas praktično guraju u određen šablon. Ipak, kao što smo imali Reno Warriore i Reno Paladine (iako je Blizzard tu mehaniku gurao za Warlocka, Magea i Priesta), tako ćemo verovatno i ovde imati takve varijante, iako možda ne u top tier meti.

O glavnim kartama ove mehanike, Baku the Mooneater i Genn Greymane, smo već pričali u prvom tekstu analize, tako da više o njima možete pročitati na ovom linku, a sada ćemo se pozabaviti novom “četvorkom”.

Pre nego što pređemo na analizu, treba pomenuti da trenutno znamo vrlo malo novih karata, tako da sve uzmite sa rezervom. Takođe, ovo su tipovi špilova čija će snaga samo rasti, kako budu dolazile nove ekspanzije, jer će nove karte uvek moći da budu dodatna podrška tim tipovima špilova.

 

Murkspark Eel

 

Jedina even-Cost karta među četiri prikazane, što znači da predstavlja podršku za Genn Greymane špil, koji vaš Hero Power spušta od starta na cenu od jedne mane. Vanila statsi kod ove jegulje su ok i karta je u neku ruku slična veoma moćnom mage minionu Medivh’s Valet, koji će uskoro rotirati iz standarda.

Jedan damage manje od onoga što ima Valet može biti veoma značajan, jer nam često treba upravo tih 3 damage, ali treba imati na umu to da je Medivh’s Valet ponekada veoma teško aktivirati, jer treba prvo imati Secret u igri, dok je Murkspark Eel od starta aktivan, i ne treba vam nikakav “setup”, osim naravno onoga koji radite kada napravite špil.

U tom smislu Murkspark Eel predstavlja odličan tempo play, jer uložite manje mane, ali žrtvujete deo svog špila. Uglavnom će tih 2 Damage biti i više nego dovoljno da uklonite 1 ili 2 drop protivniku, kao što su recimo Knife Jungler, Dire Wolf Alpha ili Sorcerer’s Apprentice. Ono što je dobro je što turn 1 uvek možete odigrati Hero Power totem za jednu manu, tako da nije preveliki tempo gubitak što nemate 1-mana minione.

Ostaje samo pitanje kakav bi to Shaman špil bio koji bi igrao samo karte sa parnom cenom? Neka vrsta Tempo/Midrange Shamana nam deluje logično, i ovaj Ell takođe naginje ka tome. Oba ključna AoE removala mu neće biti dostupna (Lightning Stom, Volacno), tako da neke sporije, control opcije, ispadaju iz igre. Sa druge strane, Flametongue Totem i nerfovani Hex su ključne karte koje su i dalje u igri, baš kao i pomalo zaboravljeni Flame Elemental i Alakir. Ostali elementali otpadaju, jer su uglavnom neparne cene.

Naravno, pre svega treba sačekati da vidimo i ostale karte, jer nas očekuje još 9 novih Shaman karata, i sigurno će biti još neke podrške za ovakav tip špila. Na kraju, treba pomenuti i taj Beast tag, ali ne verujemo da će on ovde imati preveliku ulogu.

 

Black Cat

 

Azure Drake se maskirao u mačku? Veoma, veoma moćna karta, dovoljno je da recimo pogledamo Soot Spewer Mage Mech miniona iz GvG seta, i jasno nam je da je u pitanju power creep. Ova karta je podrška za odd-Cost špilove, koji će igrati Baku the Mooneater, pa će tako Mage od starta imati nadograđeni Hero Power, koji nanosi 2 štete umesto 1. Ovo može biti krucijalno u ranim delovima partije, gde tih dva damage ping može da čisti praktično sve što nam agresivni minioni spuste na tablu.

Dakle, nema sumnje, ovo je neverovatno moćna karta, ali po veoma velikoj ceni. I sam Blizzard je objasnio da su namerno napravili nešto moćniju Mage kartu koja će podržavati odd-Cost špilove, jer se Mage uglavnom oslanja na moćne karte sa parnom cenom. Ako igrate neparni špil, oprostite se od karata kao što su Sorcerer’s Apprentice, Arcanologist, Frostbolt, Primordial Glyph, Meteor,  Aluneth, Fireball, Blizzard, Polymorph… I naravno Doomsayer. Nekako su pokrivene mnoge ključne Mage karte tako da se ne može uklopiti ni u neku Control varijantu, niti u neku Tempo/Burst varijantu.

Ni nekakav Elemental Mage ne može baš previše da radi, jer gubimo praktično sve Mage elementale: Pyros, Ruby Spellstone, Flame Geyser, Leyline Manipulator, Water Elemental i Steam Surger.

Sve ovo naravno ne znači da je karta “mrtva”, naprotiv, samo znači da će igrači morati da se potrude da budu kreativniji kada budu pravili špil sa njom. I dalje su tu bitne Control karte kao što su Frost Lich Jaina i Flamestrike, ali i novi Dragon’s Fury. Arcane Intellect takođe, kao i Frost Nova, koja bez Doomsayera nije toliko moćna, ali može da vrši posao. I Mage Quest košta neparno, baš kao i Antonidas, ali ne znamo kako će se to uklopiti bez Sorcerer’s Apprentice.

Na kraju, zaključak je jednostavan – ovo je jedna od onih karata koja je toliko moćna, da će sasvim izvesno naći svoj put do nekog dobrog špila, koliko god da su uslovi za njen pun potencijal teški.

 

Gloom Stag

Baku Taunt Druid? Možda. Oko ove karte nema previše filozofije, dobri stari veliki Taunt minion ukoliko se ispuni efekat. Za 5 mana 4/8 Taunt je neverovatno jaka anti-aggro karta. Takav špil će svakako želeli da igra ramp karte, ali zbog uslova ne može da koristimo onu najbitniju – Wild Growth. Ipak, i dalje imamo dve odlične opcije u vidu Greedy Sprite i Nourish.

Kada smo već kod ključnih  jakih karata, problem koji ovde (trenutno) vidimo nepremostivim je što iz priče otpadaju i Ultimate Infestation, Spreading Plague, Wrath i Swipe, što su sve veoma bitne karte za Druida, i prosto ne vidimo trenutno način da neki spori Druid špil, gde Gloom Stag cilja, se igra bez ovih karata.

Sa druge strane, možda Hadronox konačno zasija, a tu je naravno i Malfurion the Pestilent. Pomenuli smo Tunta Druida, ali kako igrati taj špil bez karata kao što su Oaken Summons, Ironwood Golem, Astral Tiger i Grizzled Guardian?

Na papiru je ova karta poprilično dobra zbog svoje sirove snage statsa, ali u praksi nismo sigurni kako izvesti takav špil. Treba napomenuti i nadograđen Druidov Hero Power od samog starta, koji je sada 2 Attack  i 2 Armor, što je veoma korisno za ranu kontrolu table i preživljavanje, tako da će moooožda ovakav špil biti nošen na krilima toga, ali sumnjamo.

Naša konačna procena je da u ovom trenutku ova karta, iako u vakumu odlična, prosto neće biti igrana, jer Druid ostaje bez mnogih ključnih parnih karata. Za razliku od mačke iznad, koja je toliko moćna da će nekako naći svoj put, Gloom Stag nam se ne čini dovoljno jakom kartom da bi opravdali izbacivanje svih gore pomenutih karata iz špila. Verovatno najslabija od ovih karata o kojima pričamo danas.

 

Glitter Moth

 

Stigli smo i do poslednje karte za danas, Priest Beast Glitter Moth, još jedna podrška za Baku špilove. Priest je bio jedna od klasa koja je koristila Justicar Trueheart, jer je 4 Heal Hero Power bio poprilično moćan, tako da je Baku na pravom mestu.

Statsi ovog minona su loši, ali efekat karte je interesantan i praktično predstavlja masovni Divine Spirit, koji se inače zbog svoje cene ne može igrati u ovom špilu. Naša prva procena je da će ova karta biti top tier, posebno ako špil dobije dodatnu podršku. Dupliranje Healtha minionima, pogotovo uz Hero Power koji leči za 4, može biti prava noćna mora za mnoge špilove da se otarase tako otporne table, ali krucijalna stvar ovde je da se napravi dobro tempo otvaranje koje bi se kasnije ispratilo ovom kartom. Ukoliko nemate jaku tablu do četvrtog poteza, onda nemate ni koristi od Motha.

Iako ne možete igrati Divine Spirit u ovom špilu, to nije slučaj i sa Inner Fire, koji će sasvim sigurni biti neka vrsta finishera u ovakom tempo špilu, a tu je i svemoćni Power Word: Shield. Ostajemo bez Shadow Visions i Shadow Word Pain, ali nam je moćni Psychic Scream tu, kao i SW: Death.

Generalno, odnos karata bez kojih ostajemo i onih koje ćemo moći da koristimo je poprilično balansiran, a efekat ove karte, čak i sa lošim statsima, veoma moćan. Tako da smo sigurni da će ova karta biti veoma jaka i u nekom tier 1/2 Tempo Priest špilu.

Moth je veoma svestrana karta, koja vam na pravoj tabli može osigurati Value trejdove, može vam omogućisti lethal u kombinaciji sa pomenutim Inner Fire, može vam sačuvati tablu od nekog AoE removal Spella… Mogućnosti koje ova karta nudi su dovoljno jake i svestrane, da će premostiti negativan efekat toga što smo iz špila izbacili karte sa parnim cenama.

 

Toliko za danas. Valja na kraju napomenuti još jednu stvar, negativnu, koja važi za sve ove Even/Odd špilove, a to je da će protivnik od starta imati tu veoma korisnu informaciju kakav špil igrate, a to znači da će odmah znati da ne mora da igra oko nekih karata, jer zna da ih nemate u špilu, što je još jedan veliki hendikep.

Lično bih voleo da ovakavi špilovi uspeju i postanu meta, jer će stvoriti raznovrsnost, baš kao i Reno svojevremeno, pa ćemo videti neke nove karte u igri, a neke večito igrane karte ovde neće imati svoje mesto.

Hvala vam na čitanju, i vidimo se sledeći put, kada izađu nove karte.

AUTOR: Nikola Savić

 

Related Articles