The Witchwood analiza #3 – Frodan, Hagatha i drugari

The Witchwood analiza #3 – Frodan, Hagatha i drugari

U ponedeljak od 20h po našem vremenu na zvaničnom Hearthstone Twitch kanalu održan je specijalni strim otkrivanja novih The Witchwood karata koji je otvorio sezonu prikazivanja novih karata. Narednih 15-ak dana, svakog dana ćemo videti po pet novih karata i potrudićemo se da za vas analiziramo svaku od njih.

Na pomenutom strimu su dizajner Piter i Frodan (po kome smo nazvali ovaj treći deo analize) prikazali čak deset novih karata, od kojih čak 3 legendarne! Tako da nas danas čeka poduža analiza, i to ne jedan, nego dva teksta, spremite se za čitanje! Da vas više ne davimo, prelazimo odmah na razgovor o novim kartama. Pošto ih ima deset, današnji tekst ćemo podeliti u dva dela.

 

Witch’s Apprentice

 

Simpatičan je “lore” iza ove karte, kako je Piter objasnio na strimu. Ova žaba je nekada bila šegrt veštice Hagatha, koja je Shaman legendary Hero karta i glavni negativac ekspanzije. Međutim, kako to obično biva kada naljutite vešticu, ona vas pretvori u ljigavo malo stvorenje koje čeka svog princa i poljubac prave ljubavi da bi je vratio u pravu formu. Klasična bajka za sva vremena.

Ali, da se vratimo sada na kartu. Taunt, Beast tip miniona i 0/1 statsi su namerno gađani kako bi ova žaba bila slična Hex žabi. A sam efekat je praktično Shaman verzija (ne)slavne Babbling Book. Problem sa Shaman spellovima, kako je Runespear već pokazao, je što su uglavnom ili loše ili vrlo specifične karte koje nemaju univerzalnu primenu.

Naravno, tu je i ogromni RNG faktor sa kojim nikada nismo zadovoljni kada ga vidimo, jer možemo dobiti bukvalno svašta, od gluposti kao što je Totemic Might ili Ice Fishing, pa do nekog moćnog čišćenja table u pravom trenutku ili recimo Lava Burst za lethal.

Istorijski gledano, 1 mana generatori karata su se tradicionalno gotovo uvek igrali u špilovima svojih klasa, karte poput Swashburglar, Jeweled Macaw, Crystalline Oracle i već pomenuta Babbling Book, su uvek nalazile svoj put do mete, baš kao i Webspinner svojevremeno. Tako da nas uopšte neće čuditi ako i ova žaba nađe svoje mesto kompetitivnim špilovima. To bi svakako bio neki sporiji value/control Shaman, kome su potrebni dodatni resursi, ali i gde 0/1 Taunt neretko može da bude razlika između života i smrti, poznato je da se s vremena na vreme dešava da je upravo Hex na svog miniona pravi potez kako bi preživeli još jedan turn.

Sve u svemu, na prvi pogled loša karta zbog RNG efekta i generalno loših Shaman karata, ali ne bismo se čudili ako se bude igrala.Treba sačekati i da vidimo koje će Spell karte Shaman da dobijem u The Witchwood.

 

Witchwood Apple

 

 

Još jedan motiv iz bajki, ta strašna otrovna jabuka. A što se samog efekta tiče…uf, verovatno najgora karta koju smo videli do sada. Da se podsetimo, Treant je dve mane 2/2 minion, tako da ovde tehnički plaćate 8 mana za tri 2/2 miniona. Ne moramo vam objašnjavati koliko je to loše. Karta je previše spora i previše skupa za neku vrstu Token/Aggro Druida, a previše beskorisna za sporije Druide.

Zaista ne nalazimo kakvu ulogu Witchwood Apple može imati čak i u nekom potencijalnom novom arhetipu, jer je efekat toliko loš da ne vidimo šta može da opravda stavljanje ove karte u špil. Piter je na strimu pomenuo neke potencijalno nove opcije “hand” Druida, sa velikim brojem karata u ruci (videćemo ispod jednu koja ima sinergiju sa tim), ali čak i da to bude dobar špil, opet je ova karta loša.

Sa druge strane, teško je i balansirati ovako nešto, jer da Treants koštaju jednu manu, onda bi karta bila strikno bolja varijanta nerfovanog Fore of Nature i zapravo bi bila poprilično moćna i svestrana alatka. Možda da Treanti koštaju jednu manu, ali da daje samo dva, umesto tri? Mislimo da bi to bio adekvatan balans koji bi ovoj karti dao neku primenu.

 

Wispering Woods

 

Još jednom se Blizzard poigrao rečima sa Wisp i Whisper (šapat), i još jedna Druid Epic karta koja je generator Wispova. Nakon Dark Wispers i Wisps of the Old Gods, sada su tu i šaputajuće šume.

I, bar nam se čini na prvu loptu, kao i prethodne dve, ni ova se neće igrati u ozbiljnim špilovima, ali ipak predstavlja verovatno najjaču kartu u trojci. Ovo je ta blaga sinergija o kojoj smo pričali kod karte iznad, odnosno izgleda da će jedna od Druid tema ove ekspanzije biti “velika ruka”, jer recimo ova karta najbolje radi kada imate sedam preostalih karata u ruci kada je odigrate na praznoj tabli. Tada je tehnički dobri stari “4 mana 7/7” meme, što je svakako odlično.

Iako na prvi pogled takva karta deluje kao nešto što bi se igralo u Token špilovima, zapravo nam se čini da je više nešto što će možda igrati taj sporiji tip Druida, koji će imati punu ruku karata i onda će mu ovi Wispovi pomoći da se bori za tablu protiv Aggro/Tempo protovnika. Generalno nam se čini da sa ove dve karte Blizzard pokušava da pogura sporiji oblik Token Druida, koji takođe puni tablu tokenima koje zatim budži, ali ne u klasičnom Aggro maniru.

Ipak, za sada smo veoma skeptični da će tako nešto raditi dobro i mislimo da treba veoma jaku podršku da bi uspelo. Igrati ovu kartu u sporom špilu u eri gde vlada Psychic Scream predstavlja praktično mazohizam. Problem je i to što Mark of the Lotus odlazi u Wild, a on bi se savršeno uklapao sa ovom kartom.

Ostaje nam da vidimo šta će Blizzard još ponuditi za ovaj novi arhetip, ali bojazan da će cela ova “Spori token Druid” priča propasti je velika.

 

Rebuke

 

 

Od kad je Loatheb postao Vukodlak? Jedna od najjačih karata koje smo videli sinoć i već nam se gadi na samu pomisao da ovo vidimo u Aggro/Murloc/Dude Paladinima.

Mogućnosti da se mešamo u protivnikov potez su neverovatno retke u Hearthstoneu i zato su uglavnom u pitanju veoma jake karte. Pomenuti Loatheb je bio praktično obavezan u gotovo svakom špilu u svoje vreme. U pitanju je efekat koji kupuje potez, i Aggro/Midrange špilovi su ga koristili da bi očuvali svoju tablu, korišćen je i da bi sprečio Auctioneer poteze u Miracle Rogueu, ali i da blokira Freeze Magea taman kada treba da vas ubije.

Univerzalno jaka karta koja je uz sve to imala i odlične statse. Da li će Rebuke biti igran? Svakako. Ovoj je tip karte koji će omogućiti agresivnim Paladin špoilovima da osiguraju svoje prisustvo na tabli i u narednom potezu, i tako budu korak bliže da ubiju protivnika pre nego što uspe da se povrati u partiju. Vidimo je potencijalno i u nekom Combo OTK Paladinu sa Uther of the Ebon Blade, gde možda može da olakša da dobijete četiri jahača apokalipse kroz dva poteza.

Ipak, iako veoma moćna, ova karta ima i svojih velikih mana. Za razliku od Loatheba, koji je bio sasvim solidna pretnja, ova karta nema nikakav drugi kvalitet. Loatheba ste mogli da odigrate i kao 5 mana 5/5 čisto zarad tempa i nikada se niste osećali loše zbog toga. Kada ga topdekujete, uvek ste ok sa time, dok će ova karta u mnogim situacijama biti mrtav topdeck. U tempo mečevima gde igrači igraju špilove fokusirane na minione, Rebuke je apsolutno mrtva karta, jer se čak ni ne reciklira. Loatheb je opet bio 5/5 minion koji može da utiče na partiju.

Dakle generalno, kao što vidite, izuzetno moćna karta, ali karta koja ima i svoje poprilično konkretne negativne strane, što mislimo da je zapravo i ok i da tako i treba da bude, jer je Loatheb bio previše neizbalansirana i jaka karta, koja bi se i danas igrala u 90% špilova. Ako postoji jedna pozitivna strana u odnosu na Loatheba, to je mogućnost da ugurate dodatne stvari u potez, što cena od svega dve mane omogućava.

 

Hagatha the Witch

Poslednja karta u ovom tekstu je ona koju smo i najviše očekivali, jedina Hero Karta koja nam stiže u ovoj ekspanziji – Hagatha the Witch. Nažalost, moramo odmah da kažemo i najveće razočarenje prošle večeri. Možda će karta na kraju završiti u meti, ne znamo, ali znamo da nam se ne sviđa što je karta baš, baš RNG.

Ni vrednost koju nam konstantno daje nije trajna, jer da bi stalno dobijali Spellove, moramo stalno igrati minione, a miniona nema doveka, ograničeni smo resursima u špilu. Cena je balansirana, posebno zato što karta ima moćan efekat, tako da nema sumnje da je ovo jaka karta za Control tip Shamana, ali opet…

Mogućnost da očistimo tablu je uvek bila relativni problem Shamana, baš kao i vuča karata, a ovo daje pseudo način da povlačimo karte. Kao što smo već pričali gore kod “žabe”, Shaman spelovi su lutrija, i prosto već vidimo ono što Hearthstone dizajneri zovu “uzbudljive priče”, kada će neko iz agate dobijati neverovatne karte koje mu trebaju i tako smračiti dan protivniku.

Prosto, jeste u pitanju dobra karta, ali je samo još jedan “random card generatro”, dokle, Blizzarde, dokle? Ima toliko uzbudljivih i kreativnih ideja, prestanite sa ovim…

Toliko za prvi tekst dana, nešto kasnije stižemo i sa drugim tekstom, gde ćemo pričati o preostalih pet karata otkrivenih tokom strima. Pozdrav i hvala na čitanju!

AUTOR: Nikola Savić

Related Articles