The Witchwood analiza #5 – Stvorenja iz košmara

The Witchwood analiza #5 – Stvorenja iz košmara

Novi dan, nova analiza novih Hearthstone karata iz novog The Witchwood seta. Tako puno toga novog,  a tako malo vremena, no tako to obično biva u vreme kada nam otkrivaju nove karte.

Tako da ne gubimo previše vremena, i da pređemo odmah na anlizu. Danas pričamo o priliko šarenolikom setu karata, tu su dve Priest, dve Neutralne, i po jedna Rogue i Druid karta.

 

Nightmare Amalgam

Idemo, prvo pa muško, verovatno najzabavnija karta do sada, iako u suštini tako prosta. Nismo sigurni da li se divimo artworku ili smo užasnuti njime, ali istina je verovatno da se divimo sa užasom i jedva čekamo da se negde pojavi slika u punoj veličini.

Ovakva karta je nešto što su fanovi teoretisali jako, jako puno, tako da i nije neko iznenađenje da se na kraju pojavila. Nismo sigurni da li je morao da piše sav ovaj tekst ili je jednostavno bilo dovoljno da piše da ovaj minion ima sve tipove, jer nismo sigurni da li će Blizzard u budućnosti da nadogradi tekst ove karte, kada se pojave novi tipovi miniona.

Karta nije ništa specijalno kada je u pitanju Constructed, ali smo 100% sigurni da će biti kralj arene, jer podržava sve sinergije istovremeno. Često kada pravite Arena deck, u draftu vam se zadese jedna ili dve “tribe” sinergije, pa onda kasnije lovite minione tog tipa, i upravo ovakva karta vam rešava dve (tri, četiri…) muve jednim udarcem, i plus preko svega toga ima premijum statse, od 3 mane 3/4.

Iako je imati sve tipove miniona odlična stvar za pokrivanje svih sinergija, sa druge strane to je i mana, jer ovu kartu ubija praktično svaka tech karta, kao što je Dragonslayer ili Krabe. Sa druge strane, ovu kartu možete dobiti u izboru Netherspite Historian ili preko Murloc Knight, naravno sada su obe karte u Wild.

Veoma zanimljiva i svestrana karta (bukvalno), ali nažalost neće imati primenu u Constructed‚ osim eventualno ako nekom “tribe” špilu baš zatreba 3-drop, dok će je Arena igrači s obožavati kao primijum miniona.

 

Rotten Applebaum

Antique Healbot i Sludge Belcher su se zavoleli, i tako se rodio Rotten Applebaum. Solidni statsi i solidan efekat čini će ovu kartu primamljivim tech oruđem za Control špilove, ukoliko im zatreba odbrana od previše agresivnih špilova, jer ima dve stvari koje Aggro najviše mrzi – Taunt i lečenje, po razumnoj ceni.

Pošto ima Deathrattle, ova karta će biti i više nego solidna i u Wild Nzoth špilovima, ali možda i u nekom Taunt Druidu sa Hadronox, špil koji nikako da proradi kako treba. U suštini, klasična solidna defanzivna karta, ali nismo sigurni da današnji Control špilovi više imaju potrebe za ovakvim kartama.

Warlcok sada ima pristup mnogo, mnogo boljim i efikasnijim načinama da se leči, kao što su Lesser Amethyst Spellstone ili Dark Pact, koji ne samo da leče više i bolje, nego imaju i sinergiju sa ostalim kartama u špilu. A tauntovi? Dovoljno je samo da pomenemo kartu koju do sada verovatno već svi mrze, Voidlord, koji zahvaljujući drugaru Possessed Lackey takođe stiže u 5 ili 6 potezu.

Dakle i ako na papiru deluje fino, prosto nismo sigurni da će imati previše mesta u današnjim špilovima za nju, jer su klase do sada dobile jako moćne alate koji sve to rade boljle, efikasnije i sa mnogo više sinergije.

Hearthstone danas nije više onaj isti Hearthstone od pre par godina, danas su špilovi nabijeni kvalitetnim kartama i fokusirani na sinergiju, uz tek po koju odabranu Tech kartu, tako da će ovo trulo drvo jabuke teško naći svoje mesto do mete, ali će sasvim sigurno biti odličan budžet izbor za mnoge igrače koji žele da igraju sporije i Control špilove, a nemaju dusta za meta deckove. Ako se ipak bude igrala u nekim “ozbiljnim” špilovima, to će biti Wild i Reno/Nzoth arhetipovi, eventualno Quest Warrior u Standardu.

Na kraju, treba napomenuti njenu glavnu slabost – Silence, čineći ovu kartu veoma, veoma ranjivom, a već danas vidimo da se jako puno Silence karti igra u meti zbog Warlcoka, često i dupli Spellbreaker u špilu,  dok je recimo Raza Priest, dok je postojao do skora, igrao Mass Dispel i Silence, tako da je i to jedan razlog više zašto mislimo da ova karta trenutno nema šta da traži u Standard meti.

 

Coffin Crasher

 

Sada da pređemo na dve Priest karte današnjeg teksta. Prva je Coffin Crasher, zanimljivi Deathrattle minion koji nam pomaže da varamo sa minionom iz ruke. Ako smo do sada nešto naučili u Hearthstoneu, to je da karte koje nam pomažu da na prevaru izbacimo nešto na tablu predstavljaju jako moćne i potencijalno “broken” alate u pravim špilovima. Voidcaller nas je to dobro naučio, baš kao i praktično čitava Kobolds and Catakombs meta, koja se svela na “ko će pre da na prevaru uzbaci svoje pretnje na tablu”.

Tako da ova karta sigurno ima potencijal, to može biti neki Quest Priest ili N’zoth Priest u Wild formatu. Što se Standard formata tiče, Obsidian Statue je savršena i očigledna meta za Coffin Crasher, mada ne treba zaboraviti ni uvek solidnog Cairne Bloodhoof, a što da ne i Rotten Applebaum o kome smo pričali gore. U celu tu priču nekako upakujemo i Spiritsinger Umbra, i eto, već imamo neki kostur špila.

Karta sa kojom će se definitivno eksperimentisati jer ima sasvim solidne statse i više nego korektnu cenu, za tako moćan efekat. Mnogo, mnogo bolja karta od Giant Anaconda, karte koja se veoma slabo igrala zbog skupe cene i loših statsa, iako je imala potencijalno veoma moćan efekat.

Ovu kartu vidimo u Quest Priestu i generalno nekoj novoj formi Control Priesta, i jedva čekamo da vidimo šta nam nova ekspanzija donosi za ovu klasu. A kada već pričamo o Value/Deathrattle Priestu, da pogledamo sledeću kartu ispod.

 

Vivid Nightmare

Jadan ovaj Worgen, ko zna šta je sanjao i šta halucinira, kad je ovoliko užasnut. Karta koja je u suštini Preist verzija Molten Reflection i koja vrlo lako može da nam donese veoma veliki kombo potencijal, ali i čisti, sirovi value. Da prvo objasnimo, čisto ako neko ne razume lepo kartu, kopija miniona će imati svoj normalan Health, samo će on biti spušten na 1, dakle možete ga lečiti nazad na pun HP.

Ukoliko je u pitanju nekakav kombo, onda često taj 1 hp neće ni biti toliko bitan, jer neće imati nikakvu ulogu, dok sa druge strane, Vivid Nightmare može da ima veliki potencijal u kartama koje imaju veliku vrednost, baš kao što su Deathrattle karte o kojima smo pričali gore.

Radiant Elemental spušta cenu ove karte na svega dve mane, čineći kombo akcije još lakšim, a uz pomoć Shadow Visions možete stvoriti i više od dve kopije Vivid Nightmare, što deluje poprilično zastrašujuće. E sad, u sav taj kombo se ubaci Lyra the Sunshard i praktično imamo karte danima, a možda izvučemo i neki Lethal u svemu tome, ko zna. Tu su naravno Malygos i Prophet Velen kombinacije za burst Lethal, ali je to malo teže izvesti bez Emperora da smanji cenu kombo delova.

Vredi pomenuti i da ako igrate ovo u Baku špilu, vaš Hero Power leči za 4, pa možete efikasno da vratite tog 1hp miniona nazad u život. U suštini nemamo šta puno reći osim da je u pitanju klasična kombo karta, koja potencijalno može da bude veoma opasna, i ako budemo viđali Vivid Nightmare, to će u velikom broju slučajeva biti pomenute lude kombinacije sa Lyra i Radiant Elementalima.

 

Forest Guide

Pretposlednja karta o kojoj pričamo u današnjem tekstu je još jedna Druid karta koja izgleda ima temu “Hand Druida”, koju smo već videli kod prve dve Druid karte iz ove ekspanzije, o čemu više možete čitati na ovom linku.

Ovako na prvi pogled? Nažalost, definitivno spada u kategoriju veoma loših  karata, jer davati protivniku karte “džaba” nikada nije bila dobra taktika osim ukoliko ne igrate Mill/Fatigue špil, i to je i jedino mesto gde mislimo da će ova karta naći svoj dom. Statsi su poprilično loši i karta očajno trejduje, i još pri tome protivnik je taj koji će prvi dobiti priliku da iskoristi tu ekstra kartu.

Ali, bar postoje šanse da preživi još koji potez kako bi se efekat okinuo dva ili više puta, zbog solidno visokog HP, a ukoliko igrate protiv nekog sporog ili kombo špila, postoje velike šanse da turn 4 neće moći nikako da ga ukloni, pa ćete možda i uspeti da ih naterate da diskarduju karte sa vrha špila, zato što imaju 10 karata u ruci.

Po efektu nas pomalo podseća i na Groove Tender još iz GvG vremena, koja je takođe videla igre jedino u Mill špilovima. Nadamo se da će Mill/Hand Druid dobiti još neki oblik jake podrške, jer već vidimo tri karte koje idu u tom pravcu, a iskreni da budemo, za sada nam sve to deluje poprilično bledo i slabo. Uslov za pobedu u takvom špilu bi sasvim sigurno bio Astral Tiger.

Sve u svemu, kao da Blizzard “kažnjava” Druida zbog godinu i po dana Jade agonije. A bar svi znamo da Blizzard voli da rotira dobre i loše klase na vrhu i dnu mete. Izgleda da je tvoje vreme došlo Malfurione.

 

WANTED!

I poslednja karta za danas je WANTED! , Rogue spell. Tematski jako simpatična karta, ubijete ucenjenu glavu i za to budete plaćeni nagradu, baš kao pravi Quest u igri.

Što se same mehanike tiče, definitivno je zanimljiva, ali čini nam se da je u pitanju poprilično slaba karta. Ipak, kako su nas godine naučile, nikada, ali nikada ne treba zanemariti to koliku vrednost ima Coin u Rogue klasi. Rogue će, dokle je god Gadgetzan Auctioneera, biti Miracle klasa, a Coin tu vredi neverovatno puno.

Zašto je karta slaba? Prvo zato što je 3 damage za 4 mane veoma slabo, drugo zato što možemo gađati samo Minione, odnosno ne možemo da je koristimo za recimo Lethal, i treće, zato što čak Coin ne dobijamo bezuslovno, nego moramo i da ubijemo tog miniona. Previše uslova, a premalo nagrada.

Dovoljno je da pogledamo slične karte, kao što su Jade Lightning ili Flanking Strike i vidimo koliko su one vrlo konkretno i opipljivo bolje karte. Ili čak ne moramo da idemo tako daleko, pogledajmo Tomb Pillager, koji je imao sjajne statse i Coin koji nije uslovljen, odnosno garantovano ga dobijemo, osim ukoliko ga ne Silencuje protivnik, ali kao Rogue koji igra verovatno i Edvina ili Questing Adventurera, praktično ste na konju ako je protivniku Silence otišao na Pillagera.

Dakle, sa jedne strane 5/4 minion i sigurni Coin, a sa druge svega 3 damage, samo na Miniona, i potencijalni Coin. I uz to sve, ovo je Epic karta, a Pillager je bio garantovana karta iz avanture. Dakle, “prosta matematika” ove karte nam govori da je veoma slaba, ali kao što smo rekli na početku – nikada ne zamerite neverovatnu vrednost koju Coin ima za  Roguea, što kao Combo aktivator, što zarad Miracle poteza.

Toliko za danas, sutra nastavljamo analizu sa novih šest karata, a ukoliko sre propustili ranije analize, pogledajte ih na sledećim linkovima:

Witchwood analiza #1 prvih šest novih karata

Witchwood analiza #2 parne i nepparne mehanike

Witchwood analiza #3 Shaman Heroj i bonus

The Witchwood analiza #4 – Warlock legendarne, Shaw i Rush karte!

AUTOR: Nikola Savić

 

 

Related Articles