BLACK MESA

BLACK MESA

Neverovatno, ali pre nekoliko meseci kad smo čuli da Black Mesa projekat nije mrtav kao što je smatrano poslednjih godina, u nama se opet pojavio tračak nade. Onda je najavljeno da će se mod pojaviti polovinom septembra i.. pa… evo nas sada.

Za neupućene, Black Mesa: SOURCE je mod za Half-Life 2, a u pitanju je rimejk prvog Half-Live-a i ovaj mod je u izradi skoro osam godina tj. od izlaska HL2 2004-e. Dosta turbulencija je prodrmalo modere zaslužne za ovo koji su na pola puta kaširali sve i počeli ponovo jer su skontali da to što su napravili nije ispunjavalo visoke Valve, a i njihove standarde. I tako, osam godina kasnije, mod je tu. Da bi ga igrali, nije vam potrebna HL2 igra već samo Steam klijent i preko njega da skinete besplatni SDK 2007. I onda instalirate Black Mesa mod, mada redosled i nije toliko bitan, jer i da instalirate prvo Black Mesu, automatski će Steam skontati da vam fali SDK 2007 pa će krenuti da ga skida.

Odmah ću dodati da ovde pravim veliki presedan jer igra iako je zvanično izašla, nije gotova, ima bagova, a nažalost nema poslednji nivo još uvek. Te ću se suzdržati od oficijelnog davanja ocene za sada.

Kao i pre uh, 14 godina, i sada ste u ulozi Gordona Frimena, zaposlenog u Black Mesa istraživačkom centru. Sama srž igre je tu. Činjenice su iste ali je sve prilagođeno ipak novijem dobu i neke sitnice su promenjene, srećom na bolje. Tačno prst da ubodem sad ne mogu, ali prosto ima novih delova igre, poboljšanih nivoa, oružja, zagonetki i slično. To skapirate već posle prvih sat vremena kada zapitate sebe “Hm, čekaj, jesu ovi menjali nešto sem grafike?” i time dovedete u pitanje sećanja iz originalne igre. E pa ja vam evo kažem, jesu menjali, sasvim opravdano jer jedna stvar koju sam lično imao da zamerim igri iz 1998. je da je bila možda malo suvoparna za današnje standarde. Tada je bila vrh. I moderi su to skapirali i došmekali kvalitetno te neke detalje u ovoj verziji.

Sve što vidite u igri je pravljeno od nule, od zvukova, tekstura do glasova i izgleda likova. Ceo saundtrek je nov, smišljen od strane Džoela Nilsena i to je takođe osveženje ali na trenutke je prosto muzika malo pretenciozna ali ništa strašno. Štaviše, čovek je uradio sasvim solidan i često težak posao smišljana propratne muzike (a da liči na nešto). Glasovna gluma je na nivou skroz, nikad ne bi pogodili da nije u pitanju visoko milionska produkcija.

Tu ću dodati da je igra/mod prošla i Steam-ov Greenlight tako da će u nekom trenutku biti i dostupna kao direktan download sa Steam servisa. Za sada je možete skinuti sa oficijelnog sajta igre. Kao što sam pomenuo, igra nema poslednji nivo “Xen” tj. kraj igre. On kada bude gotov će biti dostupan kao zasebni download ali tačnog datuma ili perioda oko toga trenutno nema.

Priču već znate, gurali ste Xen kristal gde ne treba, nastao je haos, portali, zombiji, hedkrabovi i ostali monstrumi. Za razliku od original igre, ovde je priča malo koherentnija. Inače je izvedba i sam source endžin mnoooogo bolji nego u original verziji igre. Opet, duga izrada ovog moda nije baš pomogla igri sa vizuelne strane.

Na nekim delovima igra izgleda prosto ispod standardna današnjih Valve naslova, kao što je recimo Left4Dead 2, a opet na nekim izgleda sasvim solidno ali ništa spektakularno. I takva je klackalica generalno kroz celu igru, negde baš izgleda bezveznjikavo, negde ok, negde baš do jaja. Fino je izbalansirano, ima municije taman da bude zanimljivo, ne preterano teško, a opet da ima tenzije. AI neprijatelja i generalno NPC-jeva je sasvim korektan, a fizika je klasično dobra. U principu sve radi kako treba, igra kako treba, a pošto je cela stvar poboljšana i igranje je lepo i ugodno. Veoma dobar omaž, emulacija prve igre, zadovoljava sve nostalgične izlive tokom igranja.

Nažalost, igra ima bagova, kontam da će se oni ispraviti u skorijoj budućnosti ali neretko se dešava da kada izlazite iz skučenog prostora ili generalno ulazite u prostor/okolinu sa malo više poligona, grafike i tekstura, igra ume da krešuje i to hevi. Srećom, rešenjeje jednostavno u većini slučajeva, samo pre ulaska u taj region igre, smanjite grafiku sve na low, pa ušetate i kad se nivo lepo učita, vratite sva podešavanja opet na kako vam paše. Ja sam srećom doživljavao samo ovaj problem na nekoliko mesta i dva rendom kreša. Inače na oficijelnom forumu igre ima dosta žalbi na razne greške i kreševe ali uglavnom svi imaju neko jednostavno rešenje. Pa ako vam se desi, pravo na njihov sajt, FAQ i forum, pa listajte.

Kao celo iskustvo, Black Mesa je odlična kao i što je Half-Life bio pre 14 godina, lepo su ga sazreli. Grafika je mogla da bude bolja, ali dobro, da ne budemo ipak gramzivi, a i trud koji je uložen u ovaj nemali projekat je zapanjujuć i zaslužuje sve pohvale.

Ocena igre tj. moda bi bila sigurno 90ak, da ne fali poslednji nivo. Da nema bagova, možda i više. Opet, malo bi možda bilo pogrešno da ocenjujem mod i rimejk već priznate i renomirane igre i franšize. Ali eto, na polju modova i rimejkova, Black Mesa odnosi olako 95 od 100 poena. Preporuka svima koji su voleli prvi HL, svima koji žele da počnu Half-Life, a ne igra im se sad već prematori prvi naslov iz ’98-e ili daleko bilo HL: Source. Eventualno da sačekate možda da izađe i poslednji nivo, mada i ovako je sasvim solidna igra za uživanje.

 

Autor: Aleksandar Ilić

 

PLAY! Zine 55 – OKTOBAR 2012

 

 

Related Articles