The Witchwood analiza #4 – Warlock legendarne, Shaw i Rush karte!

The Witchwood analiza #4 – Warlock legendarne, Shaw i Rush karte!

Pozdrav svim ljubiteljima Hearthstonea, nadamo se da uživate u sezoni otkrivanja novih karata, najuzbudljivijem delu svake ekspanzije, zajedno sa prvih par nedelja kada testiramo nove karte i otkrivamo nove, zabavane  i meta špilove.

Danas nastavljamo sa analizom karata, svakim danom ih Blizzard otkriva sve intenzivnije i intenzivnije, kroz medije, zajednice i poznate igrače, tako da će se i naš intenzitet tekstova povećati i ja ću se truditi da analiziram sve karte koje vidimo.

U ovom tekstu ćemo se baviti sa šest novih karata od kojih su čak 3 nove legendarne, dve Warlock i nova Hunter legedarna. Ali, pre toga, pogledaćemo tri nove Rush karte i videti kako se ova nova “okrenjena” Chrage mehanika za sada pokazuje, odnosno hoće li ove karte imati potencijal i da li je Blizzard našao način da balansira Charge u vidu Rush karata.

Bez prevše daljeg zadržavanja, da pređemo na današnju analizu.

 

Hunting Mastiff

 

Karta koju nam je otkrio bivši dvostruki evropski Hearthstone prvak Thjis na svom Youtube kanalu. Izuzetno lep i elegantan dizajn, i čini nam se da je karta sjajno balansirana. Da li je dobra? Mislimo da svakako jeste.

Iako je česti meme da je Hunter “me go face” klasa, zapravo to odavno nije slučaj i u najčešćem broju varijacija Hunter je midrange klasa koja želi da ima tempo i kontrolu table. Hunting Mastiff u tom smislu predstavlja sjajno oružje, koje je pre svega jako fleksibilno, i omogućava nam da koristimo potez onako kako nam odgovara.

Iako je možda na prvi pogled veoma sličan sa Unleash the Hounds, to je pre svega iluzija zbog toga što obe karte imaju tematiku besnih pasa, ali se zapravo karte jako suštinski razlikuju. Pre svega 2 attack je mnogo bolje od jedan, a i kod ove karte vi ste ti koji sami odlučuju koliko psića želite, ali po ceni vaše mane. Naravno, tu je i činjenica da vam ova karta neće doneti Lethal jer ne može da ide na Heroja taj potez, ali to ni nije njena uloga.

Hunting Mastiff, baš kao i UtH, ima veliku sinergiju sa mnogim alatima koje Hunter tradicionalno koristi praktično od kada je Hearthstonea. Scavenging Hyena odmah prva pada na pamet, sličan kombo kao i sa Unleash, ali tu su i dobre stare vođe čopora, Dire Wolf Alpha i Timber Wolf, koji značajno povećavaju moć čišćenja table sa ovom kartom. Ne treba zaboraviti ni našeg vrljavog bacača noževa, Knife Juggler, koji kao što to dobro znamo, jako voli da se druži sa besnim psima i zajedno sa njima baca noževe na neprijatelje.

U najgorem slučaju ova karta je “Deal 2 damage to targeted minion” za dve mane, što i nije toliko loše, složićete se, a sve preko toga je samo dodatni bonus koji mi koristimo onako kako vam odgovara. Naravno, ne treba ni pominjati Beast sinergiju i aktiviranje karata kao što je Kill Command.

Na kraju, Deathstalker Rexxar će se sa izlaskom ove ekspanzije nadograditi tako da radi i sa svim novim kartama, što znači da ćemo u izboru imati i Hunting Mastiff, zamislite sve kombinacije koje to pruža.

 

Redband Wasp

 

 

Redband Wasp je još jedna karta sa novom Rush mehanikom, i dizajneri su već naglasili da je to nešto što žele da pre svega bude tema Warriora i Huntera, baš kao što je i Charge bio. Ovde imamo i staru Enrage mehaniku, koja je nedavno izbačena iz igre, pa sada umesto ključne reči jednostavno imamo tekst “while damaged”.

Na prvi pogled, karta nas sa jedne strane podseća na Amani Berserker, sa jednim manje Attack, ali Rush mehanikom koja  omogućava da odmah aktiviramo “Enrage” za +3. Sa druge strane, podseća nas i na Alexstraszas Champion, koja je ipak dosta bolja karta, ali ima taj uslov da držimo zmaja u ruci.

Mislimo da je u pitanju veoma solidna alatka za kontrolu table, i da će se igrati u određenim Tempo, pa čak i Control Warrior špilovima. Da Fiery War Axe nije nerfovan na tri mane, ne bi nam nikada ni palo na pamet da će neko igrati Redband Wasp, ali je pomenuti nerf otvorio prostora za mnoge nove karte da dobiju priliku da se pokažu, među njima svakako i ova Osa.

U trenutnoj meti sa Waspom možete ukloniti neki Paladinov Token ili skinuti Divine Shield, i pri tome vam ostane 4/2 ili 4/1 minion. Nije baš najbolje, ali sasvim sigurno nije ni loše. Upotrebna vrednost ove karte će zavisiti od toga u kom pravcu ode meta. Ukoliko je potrebno, možete je “aktivirati” sa kartama kao što su Inner Rage ili Cruel Taskmaster, kako bi bolje trejdovala i sa nekim jačim minionima.

Ovo je pre svega anti-aggro tempo karta, čija je svrha da pomogne Warrioru da se bori za početnu poziciju na tabli i u tom smislu odlična je protiv trenutno popularnih Paladin špilova. Sa druge strane, Redband Wasp deluje kao nešto što neće imati apsolutno nikakvu ulogu protiv recimo Cubelocka ili bilo kog Priesta, tako da ukoliko meta bude prevashodno Control ili Combo, Wasp neće videti previše igre.

U svakom slučaju zanimljiva i dobro dizajnirana karta, koja ima svoju primenljivost u Construtced, ali ono zbog čega mislimo da je Blizzard pre svega napravio ovu kartu je da pomogne Warrioru u Areni, jer će ova karta biti apsolutni kralj Arene. Mada, ovih dana Warrior poprilično dominira u Areni, tako da nismo sigurni ni da mu treba pomoć.

 

Muck Hunter

 

Evo nas i kod prve Epic karte sa Rush mehanikom. U prvih 24h od pojavljivanja, čini nam se da ni jedna karta nije donela toliko oprečnih mišljena kao ova. Mi naginjemo ka tome da je u pitanju jako moćna karta za kontrolu table, ali ima i dosta onih koji se ne slažu.

Ako pogledamo samo sirove statse, karta deluje kao moćniji Doomguard, bez da nam discarduje karte iz ruke, što je, priznaćete, odlična stvar. Jeste, ne može da ide na heroja i nema Demon sinergiju, ali i kada igrate Doomguarda u 80% slučajeva ga koristite za value trejd zbog njegovih sjajnih statsa i jedino idete Face sa njim kada već imate Lethal ili tempo na tabli.

Iako nije Warrior karta, najviše sinergije ima upravo u Warrioru, sa kartama kao što su Whirlwind , Drywhisker Armorer, Scourgelord Garrosh ili Brawl, ali i svim ostalim Warrior alatima koji nanose po 1 damage svim minionima, a znamo da ih ima puno. Odigrate Turn 4 Blood Razor, i onda Turn 5 ovo i eto dobitne kombinacije. VIdimo ovu kartu podjednako i u Control i u Tempo Warrior špilovima.

Ne deluje loše i u Priestu, pogotovo jer ima puno Healtha, u kombinaciji sa Spirit Lash ili starim Priest drugarom Wild Pyromancer.

Ne treba zaboraviti ni Control Magea, pogotovo u kombinaciji sa Frost Lich Jaina. U takvom špilu ova karta je odlični removal koji pri tome ostane na tabli i kao ekstra bonus dobijemo laku metu za ping i “besplatnog” Water Elementala. Nekako idealno “uleće” umesto Firelands Portal, koji napušta standard rotaciju.

Odlična je karta i sa Recruit mehanikom, jer će i dalje imati Rush, ali bez Battlecry efekta koji protivniku daje 2x 2/1.

Muck Hunter svakako ima potencijal da se igra, ali je glavni problem ovde što, iako je moćna karta, nekako je baš “fer”, a fer karte se ne igraju previše u Constructed. Mi ćemo svakako eksperimentisati sa njom.

 

 

Glinda Crowskin

 

Sada prelazimo i na tri legendarne karte ove analize.  Prva je Glinda Crowskin, koja ima potencijal da možda bude i meta-definišuća karta i stvori potpuno novi arhetip, barem u Wild formatu. Za Wild ćemo samo reći Molten Giant i polako se povući. Ako ste mislili da je Echo Mage svojevremeno bio zabavan, ovde tek imamo tonu zabave u Wild formatu. Ali nećemo se previše zadržavati kod Wilda, jer su tu mogućnosti kao i uvek neverovatne. Nego, da se vratimo na Standard.

Što se Standarda tiče, ovo je jedna od onih karata koju kada vidite kažete “Ne znam šta će ovo moći da radi, ali znam da će neko da smisli neki degenerični kombo špil, koji ćemo svi da mrzimo”. Slično se desilo i sa Carnivorous Cube i sada omraženim Cubelockom.

Potencijal za kombo akciju kada znate da svaki minion može da da ima Echo, je “of the charts” što bi se reklo na engleskom. Ipak, mislimo da je karta solidno balansirana, pre svega zato što je poprilično skupa, a statsi loši, i biće jako teško zadržati je na tabli kako bi ostvarili njen pun potencijal, dok sa druge strane, u istom potezu će biti teško praviti neke “lude” kombinacije, jer vam preostaje svega 4 mane čak i kada je turn 10+.

Opet se tu rađa ideja o kombinacijama sa Summoning Portal, kartom koju su svi verovatno i zaboravili da postoji, ali opet, da bi to radilo treba vam barem još jedan krug za pun potencijal. Zbog toga mislimo da je Glinda više “win more” karta, ali naravno, moramo sačekati da vidimo i ostale karte, možda se pojavi nešto što će biti “broken” sa Glindom. Ovakve karte su jako teške i nezahvalne za prve utiske, jer nemaju neku sirovu vrednost, tako da ćemo se na tome zadržati i sačekati da vidimo šta nam donosi budućnost.

Art i efekat karte su veoma kul, tako da bi voleli i da karta “proradi” u nekom novom i originalnom špilu. Svakako će biti raj za kreativne deckbuildere.

 

Lord Godfrey

 

Za razliku od Glinde, druga Warlock legendarna ove ekspanzije, Lord Godfrey, je crno na belo veoma moćna karta, odnosno ne treba previše teoretisati i razmišljati da bi videli koliko će biti dobra.

Pre nego što pređemo na sve dobre stvari, da kažemo par koje nam se ne sviđaju – ne sviđa nam se neoriginalnost karte, pogotovo što je u pitanju Legendarna karta na koju su samo nakačili jači Defile efekat. Drugo, ne sviđa nam se što Warlock dobija još jedan jako moćan način da očisti tablu, klasa koja već ionako ima “milion” načina da to efikasno uradi. A sad, da pređemo na dobre strane karte.

Defile je jedan od najboljih removala u igri, a ovo je Defile na steroidima i pritom vam ostavlja 4/4 miniona iza sebe. Koliko je tih 2 umesto 1 damage krucijalno, dovoljno govori i činjenica da su Control Warlock špilovi jako dugo igrali Tainted Zealot, kako bi prve dve Defile aktivacije bile 2 umesto 1 damage.

Druga veoma bitna stvar, Warlock je uvek imao određenu rupu na sedam mana za igranje i u nekim špilovima to je obično popunjavao Abyssal Enforcer, ali on sada odlazi iz Standarda, tako da Godfrey idealno ulazi da popuni tu rupu. U mnogim situacijama, ovo će biti jednu manu jeftiniji Twisting Nether, koji pri tome ostavlja 4/4 miniona iza sebe. Koliko vam je puta falio baš taj jedan potez do Twisting Nether, da bi očistili tablu?

Imamo osećaj da ćemo naredne dve godine stalno igrati oko ove karte u Standard formatu, i zbog toga se iskreno nadamo da ima neku kul animaciju, i da neće biti samo replika onoga što vizuelno radi Defile. Na kraju, treba dodati zanimljivo zapažanje, a to je da ova karta direktno kaunteruje Rebuke i Counterspell, dve karte čija je jedna od ideja da spreče AoE protivnika.

 

Houndmaster Shaw

Poslednja karta o kojoj pričamo u ovom tekstu, i prva Hunter legendarna. Prvo moramo da konstatujemo da nam se sviđa trend iz poslednje tri ekspanzije, a to je da Hunter konačno dobija osobe umesto zveri za Legendarne, odnosno konačno Hunteri da postanu Hunter legendarne. Nije da imamo nešto protiv Beast legendarnih, King Krush i ekipa su kul, ali su nekako Kathrena i Putricide dali više karaktera klasi, a evo sada i pravog lovca.

Shaw je na papiru odlična karta, da bolja ne može biti. Ima premijum statse, bolje od 3/6 za 4 sa dobrim efektom ne može. Možete ga “mirne duše” spustiti turn 4 i gledati kako se protivnik muči da ga ubije. A mučiće se da ga ubije jer Houndmaster Shaw ima neverovatno moćan efekat. Zamislite da svaki vaš minion može odmah da napada protivničke minione?

Imajte na umu da ova karta radi kao Aura efekat, dakle i minioni koje samonujete, a ne odigrate ih, recimo preko efekta nekog Spella ili preko Deathrattle efekta, takođe će imati Rush. Zamislite Lesser Emerald Spellstone sa “punim” potencijalom nakog ovoga, koji vam odmah omogućava dobre trejdove.

Primetili smo na Redditu i forumima da pojedinci ne misle da je ovo dobra karta, već je zovu “400 dusta”, ali se snažno ne slažemo. Mislimo da ljudi previše gledaju Rush mehaniku kroz prizmu Chargea i smatraju da ako ne može da ide odmah u face, mora da nije dobra karta. Ako ostane samo jedan turn na tabli, sledećeg će vam dati neverovatan tempo prekokret, jer ste vi taj koji odlučuje kako i gde će da trejdujete sa svojim minionima.

Treba imati na umu i minione sa Poisonous efektima, ali i ne zaboravite da ova karta daje Rush svim vašim minionima, dakle ne samo Beast minioima. Za poređenje možemo uzeti Tundra Rhino, koji je 1 manu skuplji, ima 1/1 statse manje i daje Charge, ali samo Beast minionima. Ne znamo za vas, ali ja bih rekao da je Houndmaster Shaw moćniji, pogotovo u Tempo/Midrange špilu koji se bori za kontrolu table, kao što to Midrange Hunter radi.

Uz još malu dodatnu pomoć, mislimo da se Tempo/Midrange Hunter može vratiti u metu.

 

Toliko u prvom tekstu dana, videli smo neke uzbudljive karte, a večeras očekujte nastavak, kada ćemo razgovarati o još 6 novih karata. Ukoliko ste propustili prethodna tri dela analize, možete ih naći na sledeći linkovima:

Witchwood analiza #1 prvih šest novih karata

Witchwood analiza #2 parne i nepparne mehanike

Witchwood analiza #3 Shaman Heroj i bonus

AUTOR: Nikola Savić

 

 

 

Related Articles